Do głównej treści

"Wynalazcy" współczesnego dyskontu, sieć Woolworth, już na wiosnę w Polsce

Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 roku. W tej chwili liczy ponad 580 sklepów zlokalizowanych w niemieckich centrach miast

i centrach handlowych. Ekspansja sieci niebawem obejmie także Polskę. Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty już 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska.

 

Woolworth to najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech. Choć 
współcześnie może kojarzyć się z naszymi zachodnimi sąsiadami, korzenie marki sięgają 1879 roku i Stanów Zjednoczonych Ameryki. To właśnie w Pensylwanii Frank Winfield Woolworth, właściciel sklepu z artykułami gospodarstwa domowego, wpadł na pomysł, aby opatrzony cenami towar wyłożyć na ladzie. Tym samym dokonał rewolucji, wprowadzając standard bez którego trudno sobie wyobrazić współczesny handel detaliczny.

– Marka Woolworth współkształtowała handel znany w obecnej formie już ponad 140 lat temu. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji. – mówi Radoslav Straka, Dyrektor ds. Sprzedaży w Woolworth Polska.

Woolworth to sieć, która w swoim asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.

Wyróżnikiem marki są także starannie dobrane lokalizacje pod sklepy, znajdujące się 
w miejskich centrach handlowych lub specjalistycznych marketach. Cechuje je łatwa dostępność i komfortowe warunki dla klientów. Obiekty, które powstają lub powstaną 
w naszym kraju, będą miały powierzchnię sprzedaży od 500 do 2 tys. m².

Planowane otwarcia pierwszych sklepów sieci Woolworth:

8 maja, Woolworth – Kraków, ul. Galicyjska 18.
12 maja, Woolworth – Poznań, ul. Aleje Solidarności 47.
26 maja, Woolwort – Warszawa, ul. Połczyńska 4.

To na pewno niejedyne otwarcia  w 2023 r., ponieważ zarządzający marką Woolworth za realny uznają scenariusz wzrostu od 15 do 20 sklepów rocznie. W perspektywie średnio-terminowej chcą w Europie stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych.

Więcej informacji na: www.woolworth.pl

[Wskazówka, jak wymawiać nazwę Woolworth: łul-worf]
 

  • Instagramie
  • Facebooku
Zurück zum Seitenanfang